- Pentru că la 1 ianuarie 2021 începe implementarea Cadrului Financiar Multianual 2021-2027
- pentru că principiile și paradigmele de programare, implementare, monitorizare și evaluare din Cadrul Financiar Multianual 2021-2027 se schimbă odată cu provocările actuale ale Uniunii Europene
- pentru că tinerii au nevoie de sprijin pentru elaborarea celor mai potrivite proiecte
- pentru că accentul se pune tot mai mult pe cele 5 criterii DAC în evaluarea programelor: relevanța, eficiența, eficacitatea, impactul, sustenabilitatea
- pentru că există cursuri distincte pentru antreprenor, management de proiect, elaborarea proiectelor, etc. dar nu prezintă o viziune integrată asupra tuturor elementelor necesare unui antreprenor în activitatea de consultanță în management.
JCI Târgu Mureș – www.jcimures.ro
Națională
Pot participa la program și românii stabiliți în afara granițelor, cu condiția respectării tuturor termenilor și etapelor programului.
Limba Română
Coordonator de mentorat: Ilariana Maria JORS
Mentor: Anamaria Vodă
Mentor: Ionuț Procop
Mentor: Vlad Popescu
Absolventă a Universității “Petru Maior” din Tîrgu Mureș, Facultatea de Științe și Litere, Specializarea Istorie – Relații Internaționale și Studii Europene, momentan masterandă la SNSPA – Școala Națională de Studii Politice și Administrative, Departamentul de Relații Internaționale și Integrare Europeană, Specializarea – Evaluarea programelor și politicilor publice europene (EPPPE).
Are peste 10 ani experiență în elaborarea și implementarea de proiecte din fonduri nerambursabile, atât pentru clienți (autorități publice, societăți comerciale, asociații și fundații) cât și ca beneficiar/partener, în mediul business sau societatea civilă (organizații neguvernamentale). Pe lângă experiența diversă în mediul privat, menționăm experiența în administrația publică: colaborator INCDMI Cantacuzino, consilier achiziții publice (Biblioteca Centrală Universitară București), consilier programe și proiecte (Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate), ocupând și funcția de consilier personal secretar de stat (Ministerul Culturii și Identității Naționale).
Experiența vastă, acumulată din numeroasele proiecte în care a fost implicată în mediul privat precum și cea dobândită în sistemul public, este unul din principalii factori de succes pentru înțelegerea necesităților clienților și adaptarea serviciilor la piața în plină inovare și schimbare.
Ionuț Procop
Absolvent al Facultății de Inginerie Electrică și Telecomunicații, specializarea Electronică Aplicată din cadrul Universității Dunărea de Jos Galați, promoția 2010 și Master în Ingineria Mediului în Edinburgh(2012), Scoția, UK, Ionut are experiență în tehnologii sustenabile(verzi) și acum în biotehnologie prin compania Oscar Medical S.R.L.
Revenit în România după 9 ani, la sfârșitul anului 2019 a înfințat Asociația din Drag și Dor Pentru Comunitate (ADDPC) și a fondat Revista Locală implicându-se activ în societate civilă și în activitățile Fundației Inimă de Copil ca și consultant.
Ca antreprenor, Ionuț a găsit experiența Programului de Mentorat pentru Consultanți al JCI Târgu Mureș, fundamentală pentru cei care își doresc o carieră sau o afacere cu elemente complementare finanțărilor nerambursabile. Pentru ediția 2020 – 2021 cu entuziasm rămâne alături de organizatori pentru a susține programul de mentorat.
Anamaria Vodă
Anamaria a absolvit în 2014 Facultatea de Inginerie, Specializarea Calculatoare și Tehnologia Informației, în 2016 Masteratul în cadrul Facultății de Științe Economice, Juridice și Administrative, Specializarea Managementul Resurselor Umane, ambele din cadrul Universității „Petru Maior” din Târgu Mureș. În prezent este studentă la cel de-al doilea Masterat în Tehnologia Informației din cadrul UMFST „George Emil Palade” din Târgu Mureș.
Are o experiență de peste 5 ani în mediul privat în domeniul tehnic – vânzări, achiziții, relații cu clienții iar din 2016 a activat în mai multe ONG-uri ocupând poziții de project manager în TechDrive și JCI Târgu Mureș.
Pasionată de proiecte, antreprenoriat și resurse umane, Anamaria a participat la prima ediție a programului, rămânând impresionată de informațiile primite. În 2021 va fi project manager și în același timp mentor în Programul Național de Mentorat Intensiv pentru Activitățile de Consultanță în Management. De asemenea va acupa poziția de Vicepreședinte Resurse Umane în cadrul organizației JCI Târgu-Mureș.
Vlad Popescu
Vlad este absolvent al Universității Politehnica București, Facultatea de Inginerie în Limbi Străine, secția Germană, cu specializare în inginerie economică în electronică și automatizări. Are o experiență de 15 ani în mediul privat, activând în companii internaționale în domenii diverse, precum contabilitate, administrativ, achiziții, ajungând până la ocuparea postului de Director de producție al Gealan România. Totodată, și-a îndreptat atenția și către societatea civilă, legând diverse colaborări cu ONG-uri precum Mai Mult Verde, Geeks for Democracy și Teach for Romania.
Susținerea tinerilor antreprenori români prin dezvoltarea abilităților din sectorul consultanței în management și înțelegerea politicilor naționale/internaționale cu privire la finanțările nerambursabile
- Sprijinirea tinerilor în scopul acumulării cunoștințelor, abilităților și capacităților necesare pentru o carieră de succes în programarea, elaborarea și implementarea de proiecte cu finanțări nerambursabile;
- Susținerea tinerilor aflați la început de drum pentru dezvoltarea capacităților antreprenoriale în domeniul consultanței de management, în cadrul unui program intensiv;
- Sprijinirea tinerilor interesați să identifice oportunitățile și să depășească provocările, barierele, temerile în a dezvolta o firmă de consultanță;
- Să ajute tinerii în construirea rețelelor profesionale mai puternice pentru promovarea profesiei;
- Creșterea angajamentului consultanților care să contribuie la dezvoltarea capacității de programare, elaborare și implementare de programe și proiecte cu finanțări nerambursabile.
Acestea vor avea patru componente:
- 3 întâlniri de grup, conform calendarului ediției 2021;
- Activități online de mentoring de grup;
- Activități online de lucru cu mentorii;
- Activități online de mentoring individual – dacă este cazul.
Programul va fi împărțit în 11 teme (câte două pe lună) și fiecare temă în 7 puncte.
Beneficiarii vor pregăti câte un material aferent fiecărui punct tematic după recepționarea indicațiilor și bibliografiei de la mentor. Materialele elaborate vor fi urcate electronic de către beneficiar, format editabil, într-un spațiu online oferit de organizatorul programului (de tip Google Drive sau similar).
Nu se acceptă răspunsuri copy-paste în cadrul grupului, de pe mediul online sau alte surse bibliografice decât analiza beneficiarului (cu excepția utilizării resurselor bibliografice cu respectarea principiilor lucrărilor academice – dacă este cazul), sub sancțiunea excluderii din programul de mentoring.
Temele vor fi transmise de mentor în prima zi după analiza temelor precedente, urmând ca răspunsurile din acea săptămână să fie urcate în următoarele două săptâmâni, până în ziua de vineri de dinaintea discuțiilor, ora 24.00.
Pe lângă temele de grup, fiecare participant va elabora un material documentar detaliat (tema și formatul vor fi stabilite impreună cu organizatorii), pe care îl va prezenta și va fi supus analizei detaliate, până la finalizarea programului.
Pentru finalizarea programului, beneficiarul trebuie să transmită materialele solicitate, în termen, pentru minim 80% din punctele tematice propuse și să participe la toate întâlnirile de grup.
În fiecare săptămână va exista o sesiune de discuții online de lucru/mentoring (WhatsApp, Skype, Facebook – în funcție de preferințele beneficiarilor și se va stabili la prima întâlnire de grup) în care se vor discuta referintele bibliografice și temele transmise.
Aceste sesiuni online nu sunt obligatorii, discutându-se eventualele observații, neclarități, puncte de vedere distincte, etc.
Tematica generală a programului de mentorat:
- Cadrul Financiar Multianual 2021-2027;
- Arhitectura Programelor de finanțare 2021-2027;
- Logica intervenției obiectivelor de politică (OP);
- Condiții favorizante;
- Importanța strategiilor și politicilor publice în elaborarea proiectelor;
- Programe naționale;
- Granturi internaționale;
- Programele Comisiei Europene;
- Dezvoltarea durabilă;
- Principiul subsidiarității;
- Consultarea publică;
- Managementul proiectelor finanțate din fonduri nerambursabile;
- Principii ale achizițiilor în cadrul finanțărilor nerambursabile;
- Diferența între modul de abordare al unui proiect în funcție de sursa de finanțare;
- Obiective SMART și stabilirea indicatorilor de proiect;
- Bugetarea proiectului și documente financiare;
- Documentația tehnică. Analiza cost-beneficiu/cost-eficiență;
- Relația Consultant – Expert tehnic (proiectant, executant, inginer);
- Relația Consultant – Client;
- Relația Consultant – Instituții și autorități publice;
- Fidelizarea clientului;
- Tips & tricks.
Obligațiile Coordonatorului de mentorat:
- Oferă sprijin proceselor administrative generale ale organizatorului cu privire la program;
- Implementează programul de mentorat, ediția 2021;
- Coordonează apelul pentru aplicații;
- Coordonează procesul de evaluare a candidaturilor;
- Facilitarea comunicării și răspunde la întrebările solicitanților în timpul procesului de depunere a candidaturilor și semnarea contractelor de mentorat;
- Oferă sprijin pentru înscrierea participanților selectați în platforma online;
- Realizează activitățile de mentorat;
- Coordonează desfășurarea întâlnirilor de grup.
Obligațiile mentorilor:
- Oferă sprijin proceselor administrative generale ale organizatorului cu privire la program;
- Sprijină implementarea programul de mentorat, ediția 2021;
- Facilitarea comunicării și a răspunsurilor la întrebările solicitanților în timpul procesului de implementare a programului de mentorat;
- Oferă sprijin pentru activităților beneficiarilor în platforma online;
- Realizează activitățile online cu privire la sesiunile de lucru;
- Sprijină desfășurarea întâlnirilor de grup.